Bilbrand i Timrå...

Fredag: Dagen började med att jag klev upp och började julpynta längenheten, det är väldigt fint här hemma nu, riktigt mysigt...
När klockan närmade sig tre började jag och Jimmie packa ut oss i bilen för att åka hem till mamma och Tommy på kalas, Tommy fyllde år i Onsdags så vi firade honom igår... Det var en riktigt trevlig kväll med, mat, tårta och lite dricka, när klockan närmade sig halv åtta bestämmde vi oss för att åka hem, när vi kom hem så kom Maja hem till mig och vi umgicks lite med att spelade lite spel.. Sen ringde Micke och frågade om jag kunde skjutsa han in till stan. Självklart tackade jag ja och sen bar det av till stan, Väl inne stan släppte vi av Micke sen åkte och och Maja bort till MAX och där träffade vi  på Sofie, hon hade oxå fått förfrågan att köra ikväll så det gjorde hon.. =D
Det var riktigt roligt att få träffa henne och prata lite med henne, blev inte så mkt pratade i torsdags på filmkvällen, hon hann inte se så mkt film då... ;)
När klockan var tjugo över elva så skulle jag skjutsa hemma Maja så Sofie väntade inne i stan tills jag kom tillbaka. Jag kom in till stan igen runt tolv och då åkte jag med Mikka in för hon ville äta, väl inne istan träffade vi på Sofie igen och vi bestämmde oss för att åka hemmåt, Vi kom till Timrå så blev vi stannade av ett Fyllo mitt i vägen, han sa till oss attt vi inte skulle köra vidare för det stod en bil och brann utanför Höga huset bredvid kommunhuset i Timrå. Vi körde vidare i alla fall och såg att det stod en bil som verkligen brann... Vi körde till Domus parkeringen och vi tre begav oss bort för att se vad som egentligen hade hänt.. (jag är inte nyfiken så länge jag får veta) Brankåren hade kommir och sen kom en polisbil. När de hade släckt bilen så skulle de kolla upp vem som hade gjort detta hemska verk... Det visade sig att det var en av hemtjänstens bilar som hade brunnit, någon hade tydlign försökt tända eld på bensintanken men som tur var så hade de inte lyckats... Det händer inte mycket i Timrå men det var i alla fall lite drama i byn...

Idag klev jag upp nio och tog emot Tyra, är ju hundvakt år Majas och Mickes hund, hon är sååå himla söt.. Ska passa henne tills imorn.. Jag gav 'ven henne mat så fort hon kom hem till oss och sen la jag mig för att sova en timme till och när klockan var tio så tog jag henne på en promenad så hon fick göra sitt. ;)
När jag kom in igen så kände jag hur trött jag var... skulle verkligen behöva sova nån timma till, men det gjporde jag inte, satte mig och kollade lite på "Ugly Betty" istället... Har missat så många avsnitt ås jag får kolla ikapp det jag missat på datorn. När klockan blev haöv tolv kom mamma til oss och frågade om jag ville åka på IKEA så det gjorde vi.. =D vi åkte in och kollade lite, det visade sig att jag köpte lite julpynt till.. =D tror inte jag behöver mer till granen snart.. Innan vi Lämnade Birsta så åt vi lite lunch på McDonalds, Mamma bjöd. =)
TACK MAMMA!!!!
När vi kom tillbaka så gick Jimmie en sväng med Tyra så fick jag ge katterna mat medans hon var ute för de är inte så duktig på att visa sig när hon är här... Men det är ju bara för en dag så det gör inget.. =)
Sen kollade jag klart på mitt "Ugly Betty" och nu sitter jag och väntar på att vi ska lga mat för jag börjar bli lite småhungrig...
Ikväll var det tänkt att jag skulle vara med Vickis, men det blir inte så.... Det kan man fråga henne varför, för den frågan har inte ens jag svaret på...
Jag får väl hitta på något annat, Sofie frågade mig igår om jag ville hitta på något med henne, för hon hade planer med Thomas, som tydligen inte heller gick igenom..
Totaldissade!!
Runt sextiden så ska jag träffa Maja och gå ut och gå en sväng med hennes hund och henne, hon ska även ta med sig jobbet.. =)
Kvällen kommer troligvis bli toppen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback