Bastu i husvagnen med tält

Idag har det varit stekande hett... men vilken dahar det inta varit det då...
Måndag:
Denna vackra dag så kom mina kära Thomas och Lenitha...
Vi mötte upp dem på stationen och då var det att glatt välkommnande och vi kramdes länge och väl...
När vi hyade varit och handlat så kom vi hem till ett stekande hett förtält... det var som en bastu... vi trodde verkligen att vi skulle dö... efter mycket fläktande och så fick vi ut all varm luft och in lite sval luft som gick att vara i...
På kvällen lagade vi mat och gjorde oss hemma i husvagen...
Vi hade planer för tisdagen...
Tisdag:
Vi klev upp nio, gjorde oss klar, duschade och klädde på oss packa matsäck och allt vad vi gjorde... halv elva åkte vi till Båstad..
En trevlig resa om vi inte hade kört vilse, men kör man inte vilse har man inget sett...
Vi kom till ett litet samhälle som hette "skogen", ett väldigt ovanlig men roligt namn...
På vägen från skogen mötte vi en man som kom gåendes längs vägen med en yxa i handen och inte nog med det, han såg galen ut...
Väl framme i Båstad ställde vi bilen och strosade runt lite och kollade på allt som var så fint... Vi gick längs centrumgatan ner mot centrum och sen gick vi ner mot havet och följde vattnet tillbaka till bilen..
När vi kom fram till bilen hade vi hunnit se väldigt mycket i Båstad:
1. Den äldska sparbank jag sett
2. Kyrkan i Båstad
3. Tennisplan nere vid hamnen

1.  2.  3.

När vi kom fram till bilen åkte vi mot Hovs hallar. När vi kom fram dit gick vi ner mot vattnet och då mötte vi frigående kossor...  vi gick inte hela vägen ner till vattnet men vi kom i alla fall halva vägen.. det var väldigt klippigt hela vägen, fick liksom klättra...
Vi stannade på en bra klippa med lite sol och mycket blås och åt våran lunch som bestod av  kycklingrörabaguetter... det var gott men väldigt starkt...  Det varväldigt fin utsikt där vi satt man kunde se havet och alla klippor som fanns i närheten...
1. Lenitha klappar en kossa(tror det var en hane)
2. Utsikten från vår fikaplats
3. Restaurangen Hovs hallar

1.  2.  3.

När vi lämnade Hovs hallr åkte vi till Torekov och tog och en lugn stund med öl för killarna och lite vatten för mig och Lenitha.. Vi var äve tvugna att köpa lite kylbalsam för jag hade bränt mig på axlarna och lite på ryggen även lite på bröstet... men det blev skönt efter balsamet..
När klockan närmade sig 17.00 gick vi in i en segelbåt och titta lite på hur det kan se ut i en sådan... väldigt mysigt.. Strax efter det kom Lenithas bror Jimmy till Torekov, han skulle äta middag med oss i Båstad innan vi åkte hem, så begav oss tillbaka till Båstad.
Först åkte vi och tittade på ställen som Lenitha hade bott på när hon var mindre, vi skulle ta fito men en som ägde huset såg oss jag tror han blev lite sur för att vi skulle ta foto i smyg.. hihi.

När klockan blev halv sju åt vi middag på en tennisrestaurang det tog en halvtimme för dem att servera oss förrätten, tur att det inte tog lika lång tid för varmrätten...
När vi hade smällt maten tog vi oss ner till sista huset som Lenitha hade bott i innan hon flytta från Båstad, det var det hon kom ihåg mest...
Innan vi påbörjade våran hemkörning åkte vi ner till stranden och kollade lite tog foton på solnedgången och myste lite...
Halv elva på kvällen kom vi in på gården med bilen, det hade varit en lång dag.

Onsdag:
Vi skulle ha åkt till Danmark men vi fick inte låna bilen så vi stannade hemma och tog det lungt.. det var inte så lätt med den värmen som vi hade då... men när klockan närmade sig tre var vi tvungen att komma på vad vi skulleäta så vi gick ner till byn och åt sallad eller pizza. det var skönt att slippa laga mat i den värmen som var...
När maten var uppäten gick vi ner mot Osby centrum och åt lite glass innan vi fick låna bilen av Annis bror Jens och då pkte vi till Trollabadet och badade lite... det var såå skönt. för det hade varit så varmt hela dagen...
När vi åkte hem köpte vi lite mjölk och annat som vi behövde, var väl tillbaka i tältet till nio då började vi spela litre kort och slappa med öl och cider... En lugn och skön dag men lite varmt.

Torsdag(idag):
Vi klev upp halv nio för att äta frukost så vi kunde åka till Trollabadet vid halv tio.. vi kom iväg i beräknad tid och var där till tio, vi badade, solade, badade, solade och badade lite till och sen kom det lite regn så vi åkte hem och handla inför fredagen: Alkohol, kräftor och lite groggvirke...
Det ska bli en trevlig fredag...
Nu sitter jag  tältet och väntar på att vi ska spela lite kort, men nu kommer alla så då är det väl dax för mig att avsluta.. får göra så gott jag kan för att komma med updateringar, inte lätt att komma ihåg när man har så kul...
Godnatt till alla som ska sova...