Polisens dag...

Idag har det varit polisen överallt...
Jag och Mikka var in på Birsta på förmiddagen, Mikka kom till mig elva och halv tolv åkte vi in, vi var tillbaka till klockan var  strax för halv två för då skulle jag åka och jobba tre timmar... Det var en trevlig förmiddag och efter middag. Jag var på biblo och sen gjorde vi lite läxa... När jag var klar med det så åkte jag hem och gjorde klart maten, när jag och Jimmie hade ätit goda hamburgare så kom Mikka ohc vi åkte in till Birsta igen men vi kom bara till Skänvik för där blev Mikka stoppad av polisen... Hon var så hysterisk att jag trodde hon skulle svimma, Hpn stannade bilen in till kanten och polisen frågade hon om hade körkort och hon sa ja och tog fram det, han kollade på det och sen fick hon blåsa i en alkotestare, medans den skulle bli klar var han bak och kollade registeringsplåten, sen kom han fram till henne igen och sa det här ser ju bra ut, du kan åka..
Mikka blev så hysteriska att hon frågade mig om jag ville byta plats med henne och köra resten av vägen, jag sa: kan ju inte kliva ur bilen nu och byta plats med dig det skulle ju se lite misstänksamt ut... haha
Mikka körde resten av vägen till Birsta men i chock och hysterik... haha var väldigt roligt, men fram kom vi.
Väl inne på Jack and Jones så köpte Jocke att skärp, eller han valde och jag betalade, födelsedagspresent... =D
Sen gick vi till Cubus och jag bytte en tröja medans Mikka frågade om hon kunde lägga undan en Jacka, det fick hon inte, hon ville den skulle ligga i två veckor...
Sen åkte vi till MediaMarkt och där stod det tre polisbilar till, hade tydligen hänt något där, vi var in och kollade lite sen när vi kom ut var det bara två bilar där,  en var borta. Körde väl iväg med en brottsling eller nått.. ;)
När vi kom tillbaka till Timrå tvättade Mikka bilen och sen lämnade hon tillbaka den till Forsell och tackade för lånet...
Sen gick vi upp och pratade med Mia om allt och inget, umgicks lite. Mikka kollade på Bonde söker fru...
Nu sitter jag och kollar lite på datorn innan jag ska sova. ska upp tidigt imorn och städa hela lägenheten, så att den blir ren och fin, sen vet jag inte vad jag ska göra på kvällen... får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback