I'm singing in the rain....

just singing in the rain.

Idag regnar det igen. Jag trodde det räckte med det som kom förra veckanblev ju översvämmningar på många ställen.
Idag skulle jag och Mikalea åka till Birsta jag skulle köpa en jacka, men Mikaela var fast i västerås så jag åkte själv. Nu har jag just kommit hem och har just ätit mat

Jag kan knappt fatta det som har hänt idag, var så himla hemskt!!!
Dagen började med att jag klev upp, gjorde mig och klar och åkte sen till Birsta, först in på Maxi, kollade efter en ullkappa, fanns ingen bra, efter det blev det jula, köpte nytt headset till Jimmie, datorn. När jag åkte till Birsta city svängde jag in på Stadium och kollade på en bra jacka, den var snygg men jag köpte inget, när jag väl kom ner till City och ställt bilen tänkte jag att jag skulle börja med Vero Moda, när jag kom ut därifrån stod det en lång, halvmullig, mörkhyad man med skägg och mustach där. =O
Han stod och höll telefonen mot örat såg ut som han pratade i telefon. Jag tittade på honom och han tittatde konstigt på mig. Jag brydde mig inte så mycket om det utan gick bort från Vero Moda mot Gina, då såg jag i ögonvrån att han gick åt samma håll, jag gick in där och började kolla på kläder, när jag kollade ut såg jag att han stod utanför och tittade in rakt på mig, så jag gick  runt och försökte att kolla på många kläder som möjligt i mån om att han skulle gå sin väg, men det gjorde han inte. När jag gick ut från Gina tittade han på mig igen och började gå efter mig... Jag gick lite snabbare ch skynda mig in på Cubus lite längre ner på Birsta, när jag kom in på Cubus så var det ingen där men jag tänkte att det inte gjorde något, men sen såg jag att han som sått utanför Gina att gått efter mig och satt sig i fotöljerna utanför Cubus, han satt och kollade in på mig åter igen, jag blev riktigt rädd, aldrig varit så rädd.
Jag skyndade mig ut från Cubus och gick så fort jag kunde till Lindex. när jag kom in på Lindex, gömde jag mig bakom en vägg och kollade ut efter honom och då ringde jag även Mikaela och berättade hur rädd jag var. När jag stått bakom väggen länge så kom han. Han kollade in påLindex och såg mig inte men han gick in och kollade efter mig och då kom han riktigt nära och sen såga han mig då vände han om och gick ur affären ställde sig utanför och väntade på att jag skulle gå antagligen. Jag var så hinla rädd, jag visste inte vad jag skulle gör, om jag skulle gå ut skulle han se mig och följa efter och skulle jag stanna skulle han stå där och vänta tills jag gick ut. =o
Jag gick fram till kassapersonalen och berättade vad som hänt sa även till dem att jag var jätterädd. De sa till mig att de skulle ringa vakten och se om han kunde komma. Efter ett tag kom vakten och frågade mig vad som hänt hur det gick det och hur han såg ut, precis när jag skulle brätta hur han såg ut så gick han förbi Lindex och skulle kolla om jag var kvar så då pekade jag på honom och vakten sa okej men han har jag sett innan. Han gick ut och kollade efter honom och såg att han gick iväg. Sen berättade han för mig att han hade sett honom på Hemtex förrut när han tydligen hade hjälpt personalen, men han skulle kolla runt lite. Jag fick hans nummer och jag skulle ringa om jag såg han igen.
När jag kom ut från Lindex kollade jag åt alla håll och höll utsikt överallt, men såg han han inte så jag kunde gå och handla i lung och ro.
När jag hade varit hem och hämtat Jimmie åkte vi til sjukhuset och han gick till röntgen och kollade handen. På vägen hem från sjukhuset så stannade vi på Birsta och köpte min Jacka som jag hade hittat och jag gillade, sen gick Jimmie in på Jack and Jones och köpte ett par Jeans och ett skärp och när vi kom dit så satt den här mannen utanför och än en gång så kollade han på mig och ¨då tog jag jimmies hand och började krama den, när vi kom in på Jack and Jones så sa jag vem det var och förklarade för honom och när vi gick ut var han inte kvar som tur var. Det var sista gången jag såg honom, hoppas jag, kommer ju ALDRIG gå själv på Birsta igen....
När vi hade köpt Jimmies byxor och skärp gick vi till Cubus och där köpte jag en jacka till Jimmie, de hade rea, och han blev jätteglad, som tur var, efter det åkte vi till Skopunkten och då hittade Jimmie ett par skor som han gillade och så fick han dem med, så su har jag gjort av med alla pengar som jaf har haft i plånboken. =P nu har jag inget kvar, nästa gång jag handlar så mkt blir när jag ska köpa julklappar.

Ringde hem till pappa igår och pratade med lillebror, då hade han fått nya bokhyllor av pappa det såg jättebra ut på hans rum, riktigt kul faktiskt, hoppas det får vara så långe, =)
Efter ett tag så kom vi in på att han skulle köpa ny telefon och då sa han att han gillade Sony Ericson W595, den blåa. Då började jag skratta och lillebror blev så nyfiken att han frågade: VAD?
Då berättade jag att det var just den jag köpte förra veckan och att den var jättebra. =D
Han tyckte inte att det var så bra för han ville ju ha den telefonen. haha.
Han skulle kolla om den var bra och kanske köpa en anna färg, men det var så kul att vi kunde hitta och börja gilla samma telefon.

Nu ska jag umgås lite med Mia och ta det lugnt. men hoppas ni har en trevlig kväll ni handra. =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback