Bilträff!!

Ja då sitter man hemma igen, lördagen var lång som faan.
Jag började med att kliva upp halv elva och gjorde  mig klar för jobbat halv tolv till halv tre.
Väl på jobbet blev det lite promenader och småprat. När jag kom hem åt jag lite ost och kex men grannen. Det var väldigt trevligt... När Mikaela kom så hade hon med sig en present till mig, hennes pappa hade köpt riktigt snygga tärningar till min bil som tack för att jag ska tvätta en stor matta till honom. en riktigt bra present...
Då blev jag sååå sugen på att köpa nytt till ratten oxå så då gjorde jag det, det bar av in till Biltema och där handlade jag det jag skulle ha och Mia följde med och hon köpte lite grejor till Jens... Väl hemma lagade jag mat till mig och Jimmie... Det blev något enkelt.. =D
När vi ätit kom Mikaela tillbaka och hade Sara med sig, när klockan blev åtta kom Maja ch vi plockade upp Sara kille, sen åkte vi på bilträff i Birsta... Såååå himla många bilar, tror inte jag har sett det på länge.... woho...
Vi bar där en stund, åkte till MAxi och handlade lite och sen stod vi där, men det värsta av allt hände på parkeringen på McDonalds.
Jag körde före Mikaela från McDonalds och skulle köra ner till MAXI vi skulle handla lite, När jag kommer ner ser jag henne inte bakom mig, jag började undra var faan hon tog vägen men hon dök inte upp så jag messa henne och fråga, vart hin var och precis då kom hon och ur bilen kliver hon är då förklara hon att hon blivit påkörd i sidan av bilen...
Hon skulle backa ut från en parkering och så rätt var det var så kom det en bil och körde in i hennes högra sida när man sitter i bilen och tror den andra föraren körde in i lyktstolpen också för den var helt sne när vi kom dit igen, och Mikaela som var i totalt chocktillstånd visste varken ut eller in, de tog inget reg.nr så de han inte göra något. Synd att det ska vara så att flk bara smiter.
När alt hade lugnat ner sig körde vi och ställde bilarna på Ikea parkeringen och där stod vi med en massa andra bilar som körde runt runt. Brännt gummi...
När klockan blev halv tio könde Mikaela att hon hade jätteont i nackan och ville åka in till sjukan för att kolla om hon hade fått något fel så in begav vi oss allihopa i en bil. Halv tio var vi framme oc då ställde vi bilen och gick för att vänta på våran tur , det gick en halv timme och klockan blev tio, då fick Mikaela komma in, väl inne fick Mikaela sitta och vänta ännu längre på att få bli undersökt. När klockan närmade sig halv elva elva så hade Mikaela och Sara fått blivit undersökta så kom vi fram till att det var inget fel på någon av dem...
När vi satt i väntrummet så ringde Tommy till mig och frågade vad jag hittade på och jag berättade at jag var på sjukan och att om han vill prata med Jimmie fick han ringa honom och det gjorde han. Det slutade med att han somnade på våran soffa och han ligger kvar hela natten, blev nog lite mkt för honom.
När vi hade packat in oss i bilen igen och åkt till Birsta så tog Mikaela sin bil och skjutsade hem Sara och hennes kille. När vi möttes upp igen så gick vi in på McDonalds ch åt lite lätt mat så vi inte skulle vara så hungriga.. Då mötte vi även Thomas men det var bara för typ två minuter han hade inte mer tid över...
Vi åkte ner till Ikea parkeringen gen och stod där ett tag och jag messade för fullt med Thomas som messade tillbaka, knaspelle det där. ;)
Klockan närmade sig glv ett, ett innan vi åkte från Birsta och hem till Maja släppte av henne och hennes lilla söta Tyra. När vi kom hem till mig kollade Mikaela upp en vägbeskrivning hon skulle hämta Jon.... När hon hade varit och hämtat Jon så ko hon tillbaka till mig och då stod jag och pratade med Thomas i telefon, han sa att han var trött och jag försökte få han att piggna till, men det gick inte så bra som jsg ville. Mikaela begav sig ner till Jon och kollade på tv/film lite, så nu sitter jag här och skriver om allt som har hänt och som komma skall.
Om tio minuter kommer Mikaela till mig och då ska jag hem till henne och sova där, behöver ha ett riktigt snack med henne, tjej till tjej alltså...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback