Väldigt udda...

...är vad jag kallar gårdagen...
Det började med att jag klev upp och skulle städa lite men det blev inte så för Jimmie var hemm och var sjuk inte lätt att städa då... Vi kollade lite på tv och så tills det blev dax för mig att ha möte på kommunhuset angående ett uppdrag till som antingen kontaktperson eller ledsagare.
Vi pratade lite om det och jag sa, jag testar gärna kontaktperson eftersom jag har ledsagare med en annan, tar lite i taget.
När jag var klar där hade Mikka kommit till mig och vi satt och pratade lite i bilen för hon ville inte gå in och bli sjuk... Eftersom Jimmie var det...
Det var trevligt att sitta i bilen med för jag skulle ändå åka till Vårdcentralen kvart i tre så det gjorde inget.
När jag kom dit så pratade vi lite om mina hårbottenseksem, inyte så roligt, men jag fick ännu fler salvor och jag skulle testa dem och se om det blev bättre, så jag skla börja med det sen...
Klckan tre åkte vi till Birsta så jag kunde byta en tröja som hade gått sönder innan jag ens hade tagit på mig den. Det gick jätte bra att byta den så vi åkte hem sen och då skulle vi äta var för sig.
När klockan närmade sig sju skulle Mikka komma till mig så vi kunde åka hem till Gustaf, där skulle vi hämta pengar, filmer och lite läsk...
När vi hade varit där åkte vi hem igen och då skulle Mikka ut till Fagervik och hämta lite saker som hon hade lämnat där innan, hon hjälpte sin mamma med att leverea fika osv...
Min dag var inte så lång igår... jag skulle ha haft ett äventyr idag med men h*n ville inte att jag skulle följa med men vågar inte säga det till mig utan drar en ursäkt om att någon annan ska med...
Men nog om det...
Idag ska jag och Mikka lämna tillbaka grejorna hon hämtade igår och sen ska hon in till stan och prova ett par glasögon, kan bli spännade...
När vi kommer tillbaka ska hon städa gardroben och sitt rum, vilket jag känner att jag också skulle behöva, inte städa rummet men lägenheten, får se hur det blir, är Jimmie fortfarande sjuk så blir det nog inte idag, vill inte bli sjuk jag också...
Nu ska jag gå och gör mig i ordning så vi kan åka och göra det som vi ska göra och se om vi får ut något nyttigt av det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback