Lång kväll igår...

Igår var det en lång dag, det började med att jag klaev upp sent och började diska och plocka undan lite i lägenheten sen gick jag och Mia ner till Kina och köpte lite mat, jag köpte räkchips, var sååå gott, har fortfarande några kvar som jag tänkte ha ikväll om det inte blir för sent.
När klockn blev två åkte jag ner till centrum och släptte av Mia hon skulle åka hem till pojkvännen, när jag hade släppt av henne så hämtade jag mamma och vi åkte till Birsta för att kolla lite på blommor och kläder mamma skulle även köpa nagellackborttagningsmedel.
När vi kom till Birsta så var det sååå mycket folk, lönehelg.. Men vi kom in till Siba och lämnade tillbaka mitt biosystem och så köpte jag ett nytt, så nu är det inkopplat och fungerar.
När vi pkte från Birsta handlade mamma mat så vi kunde äta när jag kom hem till dem. Det blev något ihopsläng som var jättegott. kyckling med tacosmak och ris. :D
När vi hade ätit pratade jag med Gustaf och han ville åka med mig till stan och då tänkte jag stanna en sväng hos The Jalonens, då bestämmde mamma och Tommy att de skulle gå på Bio så då åkte de med mig in till stan och kollade på bio.
När jcgh och Gustaf var hemma hos The Jalonens så blev det fest, men inget dricka för mig, jag måste ju få hem bilen, men Gustaf och alla andra bestämmde sig för att drick så det blev så, vi ringde en massa folk och de kom till oss och vi festade och var glada sen ringde mamma och tommy, de ville ha skjuts hem, så då körde jag till Njurunda och sen till stan igen. När jag kom tillbaka till stan bestämmdes det att vi skulle gå ner på Aveny (lyset), så det belv så och när vi kom dit så betalade Lenithas bror Jimmy, inträde för alla som var med, vilket var helt underbart, så himla snällt. TACK JIMMY!!
Väl inne på Aveny så blev det att vi satt oss uppe och tog en dricka eller två, efter det gick vi ner och umgicks, jag tror inte jag har träffat så många som jag känner på en och samma kväll på samma ställe. det var kul att få träffa så mycket folk som man inte träffat på länge.
När klockan närmade sig två, halv tre gick vi tillbaka till The Jalonens och skulle äta något men det blev att det bara var jag, Gustaf och Anna som skulle åka och äta så det blev Mc Donalds, Anna bjöd mig som tack för skjutsen hem, det var snällt. TACK ANNA!!

När vi hade ätit åkte vi direkt hem och kom i säng runt klockan 4.00. Jag var trött och slut men kunde ändå inte somna på en gång. En riktigt lång dag blev det.

Idag vaknade jag när mamma ringde mig halv elva, då klev jag upp och kom på att vi nite hade någon mjölk så jag fick köra ner till domus och köpa det, när jag kom tillbaka hade Gustaf vaknad så då böev det flingor till frukost.
När jag hade duschat och gjort mig klar skjutsade jag hem Gustaf men innan jag gjorde det stannade vi på City Gross och köpte drick och lite gotta till ikväll.
När jag kom till Kvissleby så släppte jag av Gustaf och körde hem till The Jalonens igen. Nu sitter jag här och bloggar lite innan det är tänkt att vi ska spela lite Finans jag kan inte det spelet man man lär sig nog :D
Så imorn ska jag ta det lungt, om jag kan, måste ju baka lite bröd så jag kan äta något, efter det ska jag åka hem till The Jalonens IGEN, det är ju en viss FRU som fyller år imorn så jag och Jimmie ska dit på fika och dessutom så ska jag och Fru Jalonen kolla på Hål i väggen kl 20.00 på kanal 6. Det är så himla kul att man inte kan låta bli att missa det.

Men nu ska jag återgå och försöka vara lite social, om det går, haha :D
Ha en trevlig kväll allesammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback