Mitt i natten...

När jag börjar skriva detta inlägg är klockan kavrt över mitt i natten dvs tolv... hehe
Idag har jag inte gjort så mkt, varit hos läkaren med Sandra, sen åkte jag ut till Midlanda och ställde min bil där, gjorde en motortvätt och tvätta av all is som jag jag hade på min bil, det gick inte ens att öppna dörren i förrgår, men nu är den isfri och fin... =D
När jag hade gjort en motortvätt åkte jag hem och åt sen hämtade Tommy mig i Timrå så åkte vi ut till Midlanda igen och skulle fixa bromsarna, men det gick heller inte så bra, för jag trodde det var bakbromsarna som det var fel på men det var högerframbroms som jag var tvungen och fixa, men det kom jag ju på väldigt för sent..
Vi tog loss höger bakhjul, kollade och det var inget fel, rengjorde från fett och la dit nytt, tog bort vänster bakhjul, kollade och det var inget fel, rengjorde från fett och la dit nytt, sen gick jag fram och skruvade lös vänster framhjul, och samma sak där, inget fel och till sist skruvade jag loss höger framhjul och där fanns felet, det var inge bromsbeläggkvar så¨jag bromsade på skivan, det var det som lät konstigt och luktade när jag bromsade...
Imorn ska jag åka och köpa nya, sen ska jag åka och byta det i helgen så det är fixat tills på måndag då jag har min ombesiktnig igen... ja som ni förstod så gick den inte igenom på grund av bromsen, men jag behövde inte betala, han makulerade den besiktningen som var väldigt schysst, men då har jag bara tills på måndag på mig, men det ska jag nog klara, hur svårt kan det vara att byta bromsbelägg.. =P

Imorn är det väl även tänkt att jag ska skjutsa Sandra till Gnarp för hon ska åka med Timmie till Örebro, jag hoppas det blir så, kan ju vara roligt.. =D
När jag kommer tillbaka så ska jag inte göra så himla mycket, ska väl byta gardiner som jag har funderat på länge nu men inte kommit till skott med... Får se vad tiden blir av.
Dessutom så hoppas jag att det är lite varmare imorn för idag har det varit så extremt kallt, så man fryser ansiktet av sig bara man tittar ut, men det har gått bra i alla fall, blir det kallare än så här så flyttar jag snart, det ska ju bli vår tycker jag... =P
Man ska inte hoppas på för mycket...  varken när det gäller vädret eller bilen.. =P
Näe nu ska jag ta och krypa ner i min varma säng bredvid min varma karl, =P tur man har någon som värmer upp sängen till en.. haha
Natti natti...


DAGENS BILD:
Bilden talar ju för sig själv.. =D


Kommentarer
Postat av: kikki

Mamma älskar dig :))

2009-02-13 @ 15:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback