Äntligen framme...

Jag och Sandra är nu framme i Borlänge och vi har vsovit gott. =)
igår var en gaska stressig dag, för Sandra i alla fall, jag var ju klar med mitt i månsags men Sandra skulle gör klart sitt igår för det var meningen att vi skulle åka tidigt idag, men så blev det inte..
Sandra tvättade, packade, städade bilen och plockade in alla grejor i bilen, jag hade ju redan mitt klart så jag hjälpte Sandra lite, men kanske inte tillräckligt.
Det var tänkt att vi skulle komma iväg från Sundsvall senast åtta men så blev det ju inte heller. Jag och Sandra åkte in till stan och städade bilen, tanlade den och vi käkade på samma gång.
Vi kom tillbaka till Birsta så fick vi veta att det var hala priset på allt på sminkaffären "Pashion", så jag och Sandra var ju tvungen att gå dit och kolla lite.
Sandra handlade för närmare 600kr, endast smink oich en parfym, jag tror jag kom upp i 175 kr men jag var ganska nöjd med det. =P

När vi kom ut från Birsta var det Willys som gällde. Sandra hade lånat pengar av Olle som hon skulle få tillbaka innna vi åkte och till slut så kom vi tillbaka till Timrå, men då var klockan åtta halv nio.

Sandra åkte hem till sig och packade sitt som hon skulle ha med sig och jag pckade klart mitt sista.Sandra kom till mig strax före nio då packade vi in i hennes bil och åkte bort till Mikka och Olle för att säga hej då.. =)
Vi kom iväg från Sundsvall halv tio!

Men nu kommer den sjukaste delen, vi skulle åka raka vägen ner till Borlänge för Jocke som vi skulle sova hos, var vaken men han ville sova  för han skulle upp och jobba idag, men han somnade efter ett tag som tur var. =D
När jag och Sandra var i  Iggesund stannade vi till för Sandra skulle röka och då träffade vi även Sofie en snabbis men hon har ju aldrig tid längre hinner ju ingentiong, det var knappt så man han säga hej och hej då.
Men den lilla blondinen har blivit brunett, det trodde jag aldrig att hon skulle göra, hon som älskar sitt blonda hår..
Man måste ju variera nån gång. när vi kom därifrån åkte vi till Enånger och då såg vi något som stod mitt i diket och såg väldigt intressant ut, Sandra körde och vände, körde förbi igen och stannade, jo det var som vi trodde, två hastighetsskyltar, de ville vi ju ha, plckade dem och sen åkte vi vidare, men då jag slängde in dem i bilen så skar jag mig på tuimmen så hela den är svullen, och det känns som om nageln ska trilla av, det bara sprutade blod igår när vi hade kommit in i bilen igen, men viu stoppade det och kom vidare.
När vi hade åkt ca 20 min så märkte jag att min ena telefon var borta, min halebop (jag har ju två, en telia och en halebop).
Jag trodde först att jag hade tappat den i bilen, men jag och Sandra hittade den ingenstans, så Sandra frågade om vi skulle vända men jag kände att det var bara slöseri med tid. för vi skulle inte hitta den i diket i snön och vi skulle ju inte hitta tillbaka tilkl stället där jag hade tappat den heller. Så nu har jag en svulleb tummen och endast en telefon.


Sandra i bilen, min skadade tumme och Zingo som rosa.

När vi kom fram till Jocke plckade vi ur lite grejor som vi skulle ha med oss in för att kunna sova, sen åkte vi och ställde bilen, tog en promenad med Zingo och sen gick vi in för att sova.
Jag och Sandra låg på ena sidan av dubbelsängen medans Jocke tog andra halvan... =)
Jag sov jätte bra för vi hade åkt i 3 ½ timme så är man ganska trött.
Nu sitter jag i köket och väntar på att Sandra ska vakna så vio kan äta frukost, sen är det snabba ryck bort till Cicki som gäller. Där ska vi lämna Zingo sen är det bort på SPA som gäller, det kommer satt bli såååå skönt.. Hoppas bara att det blir som man planerat nu så inget blir fel, det hade ju varit lite tragiskt, men då löser vi det på annat sätt.


DAGENS BILD:
Här bor vi nu för tillfället, tills på fredag tror jag. =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback