Skitkul i backen men träningsvärk

Igår klev vi upp kvart över sju, halv åtta, vi skulle åka till Romme Alpin och åka slalom. =)
Jag var jätte nervös för att åka men det gick bättre än jag hade förväntat mig. =D
Vi kom till Backarna strax efter tio, då hyrde jag utrustning medans Sandra och Cicki tog på sig sin utrustning.
Vi började med att åka en knapplift, det var ganska enkelt. Då kom vi upp en bit i några backar, det fanns ju inte bara en backe utan det finns ju säker 20 olika nerfarter. Det fanns "gröna - mycket lätta" nerfarter, "blåa - lätta" nerfarter, "röda - medelsvåra" nerfarter och "svarta - Myckjet svåra" nerfarter.
När vi kom upp men knappliften så sa Sandra och Cicki atrt den till höger var en grön så jag åkte den och det gick jag åkte då jätte bra. Sen när vi kom ner så åkte vi expressliften upp, det är en man sitter i som en soffa, då kom vi upp till toppen. blåa nerfarter och när jag kom ner till stället där jag var förrut då jag trodde det var grönt visade de sig att det var en röd nerfart. Jag var så himla stolt över att jag klarade det fast att jag trodde att jag inte skulle klara det.
Jag klarade det!!!
När vi kom ner till slutet av backen igen så åkte vi upp med expressliften upp ogen oc¨h då åkte jag själv ner för det nerfarter som jag visste att jag klarade och Sandra och Cicki åkte svarta nerfater, det var väldigt kul att de ville åka med mig någon gång och sen var det skönt att jag kunde åka lite själv för jag ville inte sakta ner Sandra och Cicki.. Som tur var så gjorde jag inte det. =D
Jag tror att jag ramlade några gånger, men det är inte Slalom om man inte har trillar och det är heller inte slalom om man inte har träningsvärk.
När klockan närmade sig ett så åkte vi upp till toppstugan, åt våran fika och tog något att dricka, vi var så himla törstiga.
Efter det åkte vi skilda vägar ner och sen möttes vi upp igen för vi skulle åka olika lifta upp. =)
Det snöade nästan hela dagen men det gjorde absolut ingenting för det var så himla mysigt, men det kunde ha varit lite mindre dimma för det fanns det för mycket av. Det blev bara mer och mer dimma men det var mest på topparna bara =)
När vi hade åkt hela dagen så kände vi alla tre att det började närma sig slutet så vi tog ett sista åk, sen gick vi till bilen, jag lämnade in min utrustning och sen möttes vi vid bilen.. =)
ENJOY, bilderna från slalomen...







När vi kom hem från Romme var det dax att göra sig i ordning för vi skulle fetsa på kvällen. Jag duschade först, sen Sandra och sist Cicki, när jag duschade började Sandra på maten sen fortsatte Cicki då Sandra duscha och sen gjorde Sandra slutet på Cicki duscha, så jag slapp göra någon middag igår, det var ganska skönt. =)
Det blev fläskfile med pommes och sourcreamsås till. =D
Den såsen som Sandra gör är så himla god. =)  Det var tur att jag fick äta den igen =P
När maten var uppäten var edt dax för sminkning, så jag gjorde mitt först sen gjorde de andra sitt och när vi var klar åkte vi hem till Jocke, han som vi sov hos i början av veckan, han hade förfest så vi träffade lite folk där, sen åkte vi hem till Cicki och Lars där festade vi ännu mer innan ve begav oss in till stan, förta stället vi skulle in på var det 22, sen var det ett ställe som det var för lång kö på och till sist blev det Liljan. Det var faktiskt roligt..
När klcokan blev två så stängde dem så då åkte vi driven på MAX och köpte dipp, sen blev det mat på Mcdonalds, öven då blev det driven.
När vi kom tillbaka till lägenheten (Cickis och Lars) så var det meningen att vi skulle efterfesta. =P men det böev uinte så mycket till efterfest för Sndra var trött, det fanns inte så mycket dricka och Lars blev aldrig så full som vi hade hoppats, men full blev vi i alla fall =P

Sen var det dax att ställa om klockan så då var klockan helt plötsligt en timme mer så då var det dax för sängen, tror att vi kom isäng runt fyra, halv fem kanske och alla ligger ännu och sover, till och med Zingo.

Idg ska vi bara ta det lugnt för imorn bär det av hemmåt, tråkigt men sant. Men vi har gjort det mesrta utav denna veckan och jag rtor inte att man kunde ha det roligare än vu har haft det, för vi har hittat på så många olika grehor att tiden har gått för fort.
Imorn ska vi även göra två stopp, ett utanför hudiksvall och ett i Hudiksvall. =P
Träffa lite folk sen ska vi på Albert och Herbert...
Men det skriver vi om imorn..
Hoppas alla har haft en trevlig helg och kommer att ha en trevlig dag.. =)

Här kommer bilderna från festen och efterfesten...






Efterfesten


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack tjejer för en jättetrevlig helg :D Har varit skoj att hitta på så mkt med er! Ses om 2 veckor typ :)

Puss på er.

2009-03-30 @ 20:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback