Uppe med tuppen...

... eller rättare sagt Sandra =P
Idag ringde Sandra mig 5 över sju och frågade om jag var vaken, det var jag såklart inte menjag klev upp för hon ville ha sällskap till frukost och sen skulle jag träffa mamma halv åtta så det var lika bra att hon väckte mig =D
Nu sitter jag och funderar på om jag ska skriva ett långt inlägg eller om jag bara ska resumera i snabba drag =P
Vi kan börja med att skriva om Tisdag... Jag och Jimmie fortsatte våran städning som vi påbörjade i måndags, hehe, man blir ju aldrig klar =P Jag fixade köket medans Jimmie tog badrummet och sovrummet sen gick jag in till Datorrummet och sen nu har vi bara vardagsrummet kvar.. =P Man måste ju rensa ut gammalt skit någon gång och den gången blev nu =)
Igår onsdag så var jag hemma och rensade lite i gardroben gav ett bar byxor till Sandra och sen någon tröja, men det hjälper ju aldrig det finns lika mycket kläder kvar för det... =O
Jag har på tok för mycket kläder, men det finns inte så mkt man kan göra åt de...
När klockan var fyra så började jag göra pannkakssmet, jag och Sandra skulle äta det tillsammans för Jimmie gillar inte glutenfria pannkakor... hehe
Men det var klar så vi åt runt tio i fem eller nått sen åkte vi och skjutsade Jimmies lillebror Jocke till Stan han håller ju på att göra en tatuering, den är ganska stor och har tagit några gånger att göra och än är den inte klar..
Medans Jocke var inne på Taurus så bestämmde jag och Sandra oss för att gå en runda med Zingo i stan någonstan vi gick bort mot stan och ner till ån sen gick vi på den norra sidan av ån tills vi kom fram till E4:an där vände vi och fgick till bilen igen. När vi kom tillbaka åkte vi till Shell/SevenEleven på kolvägen pratade lite med Emma sen åkte vi och hämtade Jocke igen..
När vi kom hem hann vi bara packa ner min hårddisk och sen åkte vi och plocka upp Mikka hon var hos Cissi (hon skulle fått barn för en vecka sedan, undrar vart hon tar vägen?) efter det åkte vi till MAX i Birsta och jag och Mikka blev avsläppta av Sandra och upplockade av Madde, då åkte vi hem till henne och flyttade lite bilder och surrade lite innan vi åkte till MCDonalds, men innan vi kom dit så gjorde vi som vi gjorde förra gången, körde driven och köpte varsin dipp, sen blev det in på McDonalds... hehe
När vi kom in så skulle jag beställa åt både Madde och Mikka, men vi beställde Happy Meal och jag ville i vanlig ordning kolla vad det fanns för något att få i.. Så det tog en stund innan jag Mikka och Madde hade bestämmt oss för vad vi skulle ha men det blev bra till sist som tur var...
Runt halv tolv, kvart i tolv hade vi ätit upp både maten och glassen, så då åkte vi ut till Sandra på Shell/SevenEleven, väl där fick vi veta att en av deras frysar hade gått sönder, så de var tvungen att göra sig av med frukostfrallorna som de hade i den kylen vilket var säkert tre stora lådor så jag Sandra, Mikka, Madde och Pernilla delade på det... hehe Jag och Mikka fick nog mest med oss..haha
När vi åkte mot stan hade vi en hel låda med bröd inne i bilen och då kastade vi ut bröd på vägen "matade fåglarna" fast att de inte fanns några ute...=P
Väl inne i stan så kollade vi lite på bilen och annat men det fanns inte så mkt ute, men det var trevligt tills vi såg "den bilen"! 
För ett par veckor sedan så hade vi varitr i Birsta på MCDonalds och ätit på en onsdag såklart, vi körde och skulle sladda lite på parkeringen då "den bilen" dök upp från ingenstans och följde efter Mikka då hon körde... Så Mikka tyckte det var bäst att röra sig in mot stan så de inte skulle följa efter något mer. =P
Men det hjälpte ju inte, de körde efter oss ut på motorvägen och när vi svägde av mot OBS så följde de efter, vi körde upp mot Haga och de följsde efter, när vi kom till stan körde vi mot Västermalm och de följde efter men då började de blinka med hellyset och försöka köra om oss, men vi bara körde vidare, när vi kom upp på Bergsgatan så åkte vi raka vägen till shell och då släppte Sandra in oss, senare den kvälen då vi åkte till MAX så var de där och vi följde efter dem för att kolla vart de skulle men det visade sig att de skulle jobba, körde Lastbil, dessutom, hehe När vi åkte hem den kvällen så kom vi ikapp lastbilen som de hade börjat köra så han blinkade med hellyset på oss igen och vi kunde inte gör så mkt men sen svängde vi av och åkte hem...
Den bilen stod inne i stan igår då vi kom in, men det roligaste av allt var att det var en annan kille som körde denna gången, så jag kollade upp regnummret och det var en firma bilen, vilket förklarar saken... =P
När vi såg dem så körde vi och ställde oss på närmaste parkering och kollade vad hans kulle göra, helt plötsligt så kom det en lastbil och förare till bilen bytta plats med föraren i lastbilen, och då såg vi att det var han, han med den röda kepsen som hade kört efter oss förra gången... haha..
Hur stor är chansen att man stöter på samma kille igen, men jag tror inte han kände igen oss sm tur var... haha
Det är ungeför vad vi gjorde igår och en snabbresume på hur det kom sig att vi kände igen bilen... =P
Jag klev innanför min ytterdörr halv två och då hade Madde skjutsat hem mig och Mikka...
TACK MADDE!!!
Då gjorde jag inte så mycket gick och la mig på en gång typ och det var ju tur eftersom Sandra kom sju... hehe
Men nu är jag ganska pigg i alla fall, me det är ju bra för jag ska jobba från tilv till tre så jag måste vara pigg och alert...
Men nu tycker jag att jag har skrivit tillräcklingt och skulle de vara så att det saknas någon detalj så får su väl hojta till så ändrar jag det..

DAGENS BILD:
Gårdagens beställning... ganska mums.. hehe =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback