Hotell gyllende (Kn)Orren...

Har under min vecka som sjuk nu varit hemma och kikat så mkt jag hunnit på årets julkalender. Jag tycker att den verkar vara helt okej, till och med lite smårolig ibland =)
Tror att det verkligen kan vara något som barnen gillar i alla fall.. =)

Jag åkte på jobbet idag för jag trodde att jag skulle klara av det, fast att jag har ont i halsen, det river när jag hostar och att min förkyldning har satt sig i bihålorna, men det gick däremot inte så jag ringde till vårdcentralen och sa att det här går inte så jag måste få vara hemma tills jag mår bättre coh de skulle fixa ett sjukintyg till mig så jag kan vara hemmma och friskna till ordentligt nu inför julen..

Jag har börjat med nedräkning nu, fast dock inte till julafton utan tills vi ska åka till pappa.. =D
Idag är det 10 dagar till julafton + 7 dagar till nyårsafton + 5 dagar till vi far neröver med mellanlandningar lite var stans.. =)
Så det är sammanlagt 22 dagar kvar tills vi åker men med tanke på att vi ska till sthlm och trollhättan, Ullared och Oskarström inna vi kommer till skåne är det i alla fall 26 dagar tills vi kommer till pappa. Men det känns så skönt att veta att man är på väg =D
Men det bästa med nedräkningen är väl att det händer något varje vecka nu innan vi kommer hem från skåne dessutom även den veckan då vi kommer hem kommer det att hända grejor =D
Vecka 50: (denna vecka) ska vi fira jul med mamma och resten av släkten på den sidan och tommys släkt men det räknas kanske till mammas sida =P
Vecka 51: Då är det ju lilljulafton som ska firas med Sophie och Tom dessutom så ska man ju fira själva julafton opch sen är det biodax för mig och Jonas den 25, vi ska se Narnia.
Vecka 52: Då ska man ju fira nyår är det väl tänkt, får se vart man hamnar, dessutom ska vi till Majja och Hugge för en lite nyårs middag men det blir före nyår i så fall. =)
Vecka 1: DÅ FAR VI, träffa morfar och Evy, Cissi och Bobby, gå på Ullared, träffa pappa, Anni, Sahra och Sandra =D
Vecka 2: Spenderas helt i skåne nästan i alla fall, på hemvägen blir det besök hos Linda om de är hemma och eventuellt ett mellanland i stockholm och Jonas tar tag i all ringa till dem någon gång så vi vet om de är hamma eller inte, men han är ju lite seg som vanligt ;) Men om det blir så kommer vi att mellanlanda på MÅNGA ställen, men det kan vara skönt så man slipper köra allt i ett streck.. =)
Vecka 3: Då är vi hemma och då händer det lite grejor som jag inte riktigt kan nämna just nu men jag kommer nog att göra det när det närmar sig eller samma dag till och med!! =D Men vi får hålla oss tills dess =D

Jag har dessutom bara tre arbetsveckor kvar på det jobb som jar har, tror jag har nämt detta tidigare men men en gång till gör ingenting =P

Just nu sitter jag och funderar på vad vi ska äta till middag idag, jag känner ingen stor lust att laga middag men äta måste man ju göra så frågan är om Jonas får laga maten idag eller om det blir till att beställa hemma lite lättare mat =)

Såg på filmen "Grown Ups" med Adam Sandler i helgen och den var sååå himla rolig..  =D men hans filmer brukar ju faktiskt vara roliga så man kunde väl inte vänta sig annat...

Ikväll är det desperate Housewives och jag ska kolla,  vet inte om det är säsongsavslutning, men jag tror det i alla fall.. Men det är så himla spännande nu, hoppas bara att jag inte somnar.. =P Nu när man är så slut i kroppen efter sjuka m.m så orkar man ingenting =P men det kommer väl att bli bättre =)

Idag blev det ett himla långt inlägg tror att jag har varit ifrån skrivandet så himla länge nu att det sitter i fingrarana men jag kan ju inte sitta här och blogga hela eftermiddagen, men kan ju alltid skriva lite varje då så man kommer in i det igen =)

Men nu tror jag att det är dax för mig att fixa mellanmål, innan jag hungrar ihjäl. =) Ha en trevlig kväll alla DHW älskare!!! =D men även alla andra oxå;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback