Bara en massa problem

Nu är det ju faktiskt så illa att jag har stora problem med min bärbara dator, så jag måste lämna in den på lagning. jag tror att det är glapp i någon sladd någon stans för när man trycker till vänster om min pekplatta så slocknar skärmen och det har den inte gjort innan... Någon som vet vad det kan vara för fel? :O
Så nu har jag tömt datorn på grejor, musik, bilder, filmer, viktiga dokument, program som jag måste ha kvar och allt annat som kan vara viktigt att spara...
Men det värsta av allt ät att jag vet inte om jag har någon garanti kvar för jag var in på Elgiganten igår och frågade om mitt problem och de visste inget men jag kunde komma in med datorn för det är 2års garanti på datorer sa han till mig, MEN när jag kom hem och kollade på mitt kvitto stod det att det var 1års garanti på den så jag hoppas att det står fel på mina papper för datorn är äldre än ett år...
Om det skulle vara så att jag har garanti kvar så kommer jag inte kunde blogga på ett tag om jag inte tar sambons datorn, hihi, han får vara utan :P
Nog med problem..
Idag fyller en gammal kompis till mig år och jag tänkte åka dit sen för att säga grattis kanske köpa en blomma och äta lite tårta, var ett tag sedan jag träffade dem.. ska bli kul att komma dit..
Idag ska jag även laga Tacos, för min moder kommer efter att hon har slutat jobba. Inte så svår mat att göra men det r ju gott, så det får bli det idag..
Igår hade jag och Mikaela hur kul som helst vi var uppe och pratade och tog igen för förlorad tid med lite alkohol, jag tror klockan var närmare två innan vi sa hej då.. det var en jätte trevlig kväll. skulle jag kunna göra igen..
Imorn så ska jag skjutsa mamma ti affären och sen henne hem för hon har en del saker som hon ska ta med härifrån hem till sitt ställe... får passa på att packa bilen full nu när man får chansen.. hihi.
Idag har jag även städat lite för jag tyckte att det behövdes speciellt i köket för det var så mkt grejor på bordet att man knappt kunde se det.. men nu kan man se det klart och tydligt.
Jo kom på att jag pratade med en snubbe idag om vår diskmaskin och han sa att det är semestertider och kan vara svårt att få tag på en rörmockare snabbt så det kunde ta minst en vecka innan han fick tag på någon som kunde komma och koppla in den till oss men vi har ju väntat länge så varför inte en vecka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback