Handla julklappar..

VI kan börja med att skriva om Måndagen. Jag klev upp någorlunda tidigt så jag skulle kunna tvätta mina julgardiner, även lite kläder. När jag nästan var klar med tvätten så mötte jag upp mamma och Maja för jag skulle gå på Ikea med mamma och småhandla lite sen skjutsa hem henne, Maja följde med som moraliskt stöd så jag inte skulle köra i diket på vägen hem från Njurunda.. ;)
Väl inne på Birsta så gick vi på Rusta, och så såklart Birsta City. Jag köpte en hel del grejor, lite mer än jag hade räknat med.. ;) men det blir så ibland inget man kan göra åt. Det blev en julgransmatta, en tröja och en mössa, småpynt (julpynt) jag fick även ett par jeans av mamma, och hon bjöd dessutom på mat vilket gjorde resan ännu bättre. När vi åkte från Birsta så åkte vi direkt till Njurunda och släppte av mamma sen åkte jag och Maja till ICA i Kvissleby och handlade lite småsaker som skulle vara till kvällen...
När vi kom hem så gick Maja till sig och jag till mig, strax efter att jag kommit hem så kom Vickis och Snutten hem till mig och Jimmie, vi hade inplanerat en pokerkväll. Det var faktiskt väldigt trevligt, det slutade med att Vickis vann. Efter det så spelade vi lite Guitar Hero såklart, kan man inte undvika då man är hos mig... =D
När klockan närmade sig tio så åkte Snutten hem och Thomas kom bort en stund, men den stunden varade inte länge för jag och Vickis skulle iväg nästan på en gång så vi pkte och gjorde det vi skulle... Vilket inte behövs skrivas om här. När vi kom hem så var klockan tolv så det blev det sängen för oss båda..
Tisdag: Jag klev upp, skjutsade Maja till Sörberge, Tyra till fagervik, Micke till Ljustadalen med mellanlandning på MAXI. När jag var på väg tillbaka stannade jag på OKQ8 och pratade med Thomas, sen åkte vi till TTC och träffade Vickis innan hon skulle ha lektion.. Vi pratade lite och kom fram till att jag skulle hämta henne när hon slutat, skjutsade henne till Timrå och sen skulle hon åka med någon kompis någonstans... =P
När klockan blev två så åkte jag och jobbade i tre timmar, vi gjorde lite läxa och gick på bibloteket och lånade lite böcker, men det värsta av allt var att det var riktig snöstorm då. När jag skullle sopa av snö från bilen så skulle jag kunna gå hur många varv som helst, för när jag hade gått ett varv och sopat av snön så hade det kommit lika mkt igen på första rutan jag sopade.. =P tasktigt läge, men så är det när man bor i norrland.. Skulle kunna bo hos pappa på vinterhaövåret och här på sommarhaövåret, det skulle vara bra.. hihi
När jag kom hem så träffade jag Maja igen och vi spelade lite spel och kollade på film, umgicks lite. När klockan närmade sig elva kände vi att näe, nu är det nog dax att sova.. så det blev sängen på varsitt håll.. SKÖNT!!!
Onsdag: Jag ställde klockan men jag klev inte upp när jag skulle, men det böev ändå tidigt. hihi för ovanlighetens skull...
Jag gjorde inta alls mycket på onsdagen Maja var på jobbet så jag kunde inte vara med henne så mkt, men det böev en stund på eftermiddagen/kvällen, väldigt trevligt. Helt enkelt en lugn dag utan en massa spring hit och dit. På kvällen runt halv elva åkte jag hem till Mikka för att träffa henne en stund, det var en lång stund för jag släppte henne hemma igen runt halv ett, vi åkte och slddade lite på E:ON, men då kom polisen så jag körde iväg en sväng och kom tillbaka senare, men då kom polisen igen så jag åkte iväg igen. ;) smitning... hihi
När vi stod på Mikkas parkering så körde polisen förbi igen och gjorde en helomvändning framför oss och körde riktigt sakta förbi min bil och när de var förbi startade jag bilen snabbt och körde iväg, vilket de märkte... hihi var ju meningen.. När vi kom ner till Köpmangatan i Timrå så körde polisen förbi framför oss så jag svängde ut bakom dem och låg och tryckte tills de skulle svänga då svängde jag också, Det körde upp på skolgatan, en åtevändsgränd, så vi ställde oss nedanför och väntade på att de skulle komma ner, men de kom aldrig ner, de bara gick upp irök så vi gav upp vårat jagande och åkte hem.. När jag kom hem halv ett så kollade jag och Jimmie på att avsnitt av "Stargate SG1". Riktigt bra serie, rolig är den också.  Sen blev det sova i sängen... Z z z z
Torsdag(idag): Jag klev upp nio och gjorde mig klar för att åka in till stan och julhandla lite med Maja. Vi åkte från mig kvart över tio och då blev det direkt in till stan och i stan hade jag problem med att hitta en bra parkering till ett billigt pris men till sist hittade jag en som dög. =P 10kr för tre timmar väldigt bra pris, I stan så gick vi på alla möjliga affärer, jag köpte två schalar och julklappar, vilket inte kan skrivas vad här för de finns en del väldigt nyfikna som inte borde få veta vad det är... =P
Klockan ett hade Maja möte med sin chef så då åkte jag och fixade det sista till Lillebrors julklapp, så nu är den helt klar, Maja kom och mötte upp mig halv två...
Då åkte vi till Västarmalm skola och träffa Olle och Oliver.. Vi pratade lite med dem innan de hade lektion och sen åkte jag och Maja vidare mot Birsta, men vi mellanlandade på clas olhlson och Yrkeskompaniet och kollade lite, sen bar det av til Rusta igen. Där köpte jag julpynt, igen och även lite julgranskulor, fast väligt små sådana... ;) så himla söta är de..
När vi kom hem var klockan fyra. Jag packade upp mina julklappar och gömmde dem på bra ställen så vissa inte kan hitta dem..
När jag och Jimmie hade ätit middag så åkte jag bort till Sofie och träffade henne en stund, ska kanske dit sen igen men jag vet inte, hon frågade om jag ville komma och se en film och jag tackar ju inte nej till en mysig filmkväll.. =D
Men första så ska jag och Maja gå en långpromenad med hennes hund Tyra... Efter det vet jag om jag ska åka bort igen, kan ju ta med mig Maja...

Nu har jag till och med Länkat alla gånger jag skrivit någons namn inte ofta jag gör det... hihi
Så Dagens mest Skrivna ord på min blogg är: Maja!!!
GRATTIS MAJA!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback