Flera mil genom Timrå...

Ja då sitter man här igen.
Igår var jag och jobbade, klev upp fem så jag var väldigt trött när klockan började närma sig fem på kvällen.
Men jag stod på mig och höll mig vaken tills dess att klockan blev sju då Mikaela kom och hämtade mig med bilen, hon ville ut och åka en massa med bilen, så jag följde med, vi görde hem till Mikaelas mamma och fick glass med maränger och sås, det var gott.  när vi var klar där åkte vi en sväng eller två genom timrå och kollade om det fanns folk som man kände ute, det var heldrag överallt. När vi kom till mammas jobb bad vi henne komma ner och säga hej och det gjorde hon, hon hade med sig en jobbarkompis och de var jättefull. (Måsta bara förklara att hon inte jobbar full, utan de hade fest på jobbet) När vi hade pratar med dem en stund så åkte vi in till stan och kollade runt lite, det var inte så mycket folk ute, men vi krusade lite ändå. Innan vi åkte hem så fick Mikaela köra i Maxdriven för första gången, det var väldigt kul faktiskt... Det var lång kö men vi skulöe ändå köra där. Endast en stor cola blev det, när vi väl kom fram så fick vi colan och kvittot med en penna, jag skulle skriva under. Medans jag höll på att skriva under var Mikaela på väg att köra iväg, hon glömde att de i luckan skulle ha igen pennan och kvittot med min underskrift. =D Jag skrattade lika mycket som Mikaela och hon i luckan, det blev en glad stund. När vi kom tillbaka till Timrå träffade vi Leif, en kompis som jag brukar skjutsa till och från stan, när man inte är kapabel att köra själv ;)
Han jobbade så vi pratade inte så mycket. När vi hade pratat klart om allt som hände och skulle ske åkte vi "några" svängar genom Timrå, Mikaela satt bakom ratten så det blev, ja om man ska avrunda en nästan en hel mil fram och tilbaka genom Timrå. När klockan blev ett fick jag bli avsläppt hemm och sen körde Mikaela hem och vi somnade på varsitt håll i varsin säng.
Idag vaknade jag av att Maja ringde mig, hon frågade om jag kunde skjutsa henne till jobbet och ja sa att det var okej, så då skjutsade jag henne. När jag kom hem så började jag och Jimmie tvätta vi hade tvättstugan.
När klockan närmade sig ett så skjutsade Mikaela sin pappa till Willys och då gick vi in på Rusta och köpte en ödla till bilen. När vi kom hem igen så ksulle vi åka hit och kolla datorn lite men så blev det inte, vi åkte några svängar genom Timrå och, åkte in och kollade på Erikshjälpen lite men fanns inget som man blev intresserad av. När vi kom hit så började jag blogga och nu sitter Mikaela och stressar ihjäl mig för att hon har tråkigt och är tvungen att åka hem och jag ska följa med. =D
Det blir bara en massa åkande nu, men det är kul när man just har skaffat sin körkort. =)
Nu ska jag låta Mikaela få ro i sinnet och stänga ner här. ha en trevlig kväll allesammas. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback