Fram och tillbaka...

Igår var det tänkt att jag skulle kliva upp åtta så jag kunde äta en macka och klä på mig innan Mikka skulle börja jobba halv nio men så blev det inte... Mikka väckte mig halv nio och sa nu får vi kliva upp, jag kläde på mig och sen sa jag ska vi inte äta frukost? Näe jag är inte hungrig  fick jag till svar... jaha tänkte jag, då var det bara att snabba sig att packa och sen åka, =P
Väl hemma tog jag en dusch och gjorde mig lite frächare... Sen gick jag upp till Vivsta skola och hämtade nyckeln så jag kan öppna på måndag, ska ju jobba....
När jag var klar med det könde jag att jag hade lite tråkigt så jag bestämmde mig för att köra ut till Mikka när hon jobbade på sin mammas restaurang, det blev väldigt lyckat jag blev bjuden på mat och sen hjälpte jag till att städa lite när de hade stängt...
När vi var klar där så åkte vi till Tallnäs och hjälpte Cissi att flytta lite lådor, vi hade ju en varsin bil så det fick plats väldigt mycket...
Halv fyra skjutsade Mikka hem sin lillasyster från Sörberge till Stavreviken och sen blev det hem till mig och där värmde vi lite mat så vi kunde äta något, vi var hungriga. =D
När maten var uppätet och nerskjunken ordetligt så åkte vi till Tallnäs igen och hjälpte Cissi med ett lass till. Eftersom Cissi är gravid kom jag på idén att vi skulle kasta ut de lite mindre ömtåliga sakerna genom fönstret... haha =D det blev en succé.. Det gick inte så jätte fort men Cissi slapp springa i trappor och jag med... =D
När vi kom till den andra lägenheten så gjorde vi upp ett "bära-upp-för-trappan-system" Mikka bar korridoren ner och upp för en trappa, där tog jag emot och bar upp det en och en halv trappa, sen kom Robin och tog det den sista en och en hav trappa, medans Cissi var längst upp pcu ställde in det i lägenheten... =D Funkade lika bra som det med att kasta ut genom fönstret...
När vi väl kom tillbaka till Timrå åkte vi hem till Jimmies morbro, fast han var inte hemma men vi träffade hans fru och två av deras barn var en trevlig lite pratstund =D
kvart i tio ringde Carina och frågade om jag var upptagen nu på kvällen, jag sa nej och givetvis ville hon ha skjuts så vi åkte vi ner till Timrå och kollade läget lite... det var inte så mycket folk ute som man kände och sen hämtade vi Carina kl tio hon skulle hem och göra sig klar och efter det blev det körning in till stan...
Mikka tog sin bil och jag tog min så vi var två bilar in till stan...
När ja hade slöppt Carina så åkte vi till MAX (igen) tog oss en strips med smält ost...
Sen skulle vi möta lite folk, men det var ingen rolig som ville dyka upp så jag ringde till Backman och han var snäll och kom in till stan umgicks lite med oss innan vi tog tre bilar hem till mig och gick på toa och lite sånt, då var klockan närmare halv två så vi bestämmde oss för att åka och kolla hur Backman bodde han hade flyttat till en etta för två månader sen =D
En väldigt trevlig liten etta... mysigt... så skulle jag kunna bo... Det var roligt att får träffa Backman igen, har inte gjort det på länge...
När klockan närmade isg halv tre ringde Carina och frågade om det var okej att jag hämtade henne kvart över tre istan så jag och Mikka åkte till henne och ställde hennes bil sen åkte vi in till stan med en bil och vi började med att svänga in på Shell och köpte lite nattfika. =D det behövdes kan jag lova...
När vi kom fram till navet så träffade vi på Carinas yngsta  son som också skulle med och hans kompis. Det fick komma in och sätta sig i bilen så länge för det var sååå himla blåsigt i stan igår...
Tjugo över tre började Brilla bli lite otålig på att hans mamma inte kom så han ringde henne och hon sa att hon var på väg men kom inte, strax för halv bestämmde sig han för att gå och möta henne och just när han hade gått runt ett hörn så kom Carina runt ett annat så de fick ringa till varann och säga att de skulle komma till bilen igen så klockan var närmare kvart i fyra innan vi kom från stan...
Det blev då första avhoppet i Tallnäs, Brillas kompis Jim skulle hem till sig...
Sen körde vi till Timrå och slöppte Carina och Brilla, Carina pratde på om hur kvällen hade varit och sen gick jag in till mig och hämtade min sova-över-väska, med tillbehör...
Väl på väg hem till Mikka så såg vi att månen var sååå himla vacker att vi var tvungen att åka och kolla på den, vi körde ner bilen till Framnöskajen och gick ner till bryggan för att se om vi kunde få en bra bild men det gick inte så bra... haha slutade med att vi gav upp och åkte hem till Mikka för att sova. Kvart i fem kollade ja på klockan och då la jag huvudet på kudden och somnade =D

Imorse skulle vi kliva upp och åka hem till mig för att tvätta matta och lite kläder halv elva, Mikka var så trött så hon kunde inte kliva upp så sa jag men kom om en timme då så kan du hjälpa mig hänga det i alla fall...
Halv tolv skrev Mikka jag kommer strax... men hon kom inte, jag började ringa och jag ringde o ringde o ringde men fick inget svar... jag började undra i fall det hade hänt något eller om hon bara sov... så jag fixade mattan och det andra själv och tänkte: Hon kommer nog lagom till att vi ska sätta in sätesklädslen i hennes bil, men klockan blev tolv och ingen Mikka, jag ringde som en tok igen och igen, men inget svar....
Kvart i två ringde Mikkas mamma och frågade om jag visste var Mikka var men så förklarade jag att jag inte heller fick tag på henne. Tydligen skulle hon vara hundvakt åt Sally, men jag sa till Marie att ta hem henne till mig så kunde jag ta henne så länge... =D halv tre kvart i tre eller nått kom Marie och lämnade Sally så nu är hon är och jag har fortfarande inte fått tag på Mikka, men hon hör väl av sig när hon vaknat... hoppas jag...
Vi får se om hon kommer upp ur sängen idag? (Mikka då alltså)
Ikväll vet jag inte ön vad som händer men jag hoppas att det är något kul i alla fall...

Notis: Mikka messa nyss och skrev att hon var vaken. hon kommer till mig efter att hon har skjutsat pappa till stan...

Kommentarer
Postat av: Lina

Yr-huvvet Mikaela ;)

2008-10-25 @ 23:08:28
URL: http://lina007.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback