Lastbilsäventyr...

... man kan verkligen kalla det för ett äventyr..
Dagen började med att Thomas ringde och väckte mig så att jag skulle komma upp itid, halv tio vill säga, när jag sedan ätit frukost och bytt om begav jag mig ner till Konsum och köpte lite resfika, ;P
När jag var klar där fick jag skjuts av Mikaela in till Thomas, han var på jobbet så jag var där till kvart i elva, då satt vi i blen och pratade lite om hur vi skulle gör imorn och vad osv.
När klockan blev kvart över leva typ, så ringde Thomas och jag skulle gå och sätta mig i lastbilen, jag gick in genom grinden och sen så satte jag mig i lastbilen.
Vi kom iväg snabbt och lätt, åkte en bit och sen mellanlandade vi på Statoil i Matfors, Thomas köpte sig en kaffe...
Efter det blev nästa stopp på ett rastställe där vi ställde av släpvagnen för den skulle inte med till Östersund.
Väl framme i Östersund så lastade Thomas av och sen lastade han på, jag bara kollade på ja, fanns inte så mkt jag kunde göra... =D
Vi åkte från Östersund till Lugnvik och där blev det två stopp med lasta av och lasta på, sen var det dags för lite längre åkning till Ånge. På väg till Ånge plockade vi upp släpvagnen och lömnade den när vi var framme i ånge...
I ånge fick Thomas problem med att koppla ihop släpet med bilen, men det löste sig efter ett tag och när vi hade ställt släpet på plats var det dax att ställa bilen på plats och då bråkade luft-någonting med honom så vi blev ståendes i ja 20minuter innan han kunde köra in bilen.
När vi kom in på postkontoret så var jag tvungen att gå på toa, jag gick in på toa, låste dörren och gjorde det jag skulle.
När jag blev klar så skulle jag öppna dörren och gå ut men det gick inte, så jag tänkte den är väl seg att öppna så jag hängde mig verkligen på hantaget (det var ett handtag med lås). Men det funkade inte så då tänkte jag "hur f*n ska jag komma ut..." Jag kom på att jag kunde messa till Thomas och skriva att dörre inte gick upp. När jag gjorde det fick jag till svar: Ta i hårdare...
Men det funkade ändå inte... så han kom och frågade om jag var klar och han försökte få upp dörren men det gick inte. Han tillkallade då vaktmästaren som kom med en hel låda med grejor (jag såg inget men hörde).
Efter ett tag kom de på att det går inte dörren har gått i baklås...
De tog en varsin stor kofot eller nått jag såg som sagt inte, de bröt upp listen men det funkade fortfarande inte och till slut fick de ta varsin och dra å¨t varsitt håll så man kunde putta ut dörren och då kom jag ut... =O
Himla tur att jag hde telen med mig annars hade det kunnat gå illa.
Inne på postkontoret fick jag kolla hur det gick till när de sorterade posten väldigt intressant...
Vi åkte från Ånge strax för åtta och var i Birsta kvart över nio där blev Thomas avbytt och kunde köra hem, på vägen hem kollade vi på Mikaelas olycksplats och sen på bilen...
Vi pratade lite om det men kom inte fram till så himla mycket.
Men det har varit en lång dag så nu ska jag ta och bege mig mot sängen så jag kan sva inatt. Är nog lite trött om jag erkänner.
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback