Äventyr äventyr...

Tisdag:
Gårdagen började med att jag och Sandra åkte ut till hennes mamma vid kvart i åtta och kollade på någon jacka som Sandra skulle beställe. På hemvögen från bergforsen plockade vi upp Maja för hon hade justslutat jobba så hon fick åka med oss till Timrå igen.
Sandra åkte hem och la sig för att sova och jag träffade Mikka innan hon åkte iväg till sin praktik i Birsta...
Klcokan tio påbörjade jag och mitt äventyr, skulle åka och plocka upp Madde i ljustadalen ,men innan jag kom dit så mellanlandade jag  hos Sonny i Sundsbruk, pratade lite med honom om min bil och ljud och så. =)
Efter det åkte jag och hämtade Madde och vi begav oss till stan, vi åkte först in till BRL, som hade rea, 50-70% rabatt, vi kollade runt lite innan vi gick in på gottgruvan och kollade lite till, men väl där inne köpte vi en varsin klubba som vi kunde suga på.. =P
Vi åkte till stan och ställde oss en timme på en parkering och under denna timmen så hann vi in på JC kolla in deras rea, HM:s rea, Gina Tricot:s rea och Cubus rea... Det är ju rea äverallt...
Madde köpte en tröja jag köpte ingenting. Vi höll på att glömma bort tiden så vi kom tillbaka till bilen 2 minuter efter parkeringstiden gått ut men det var ingen fara, inga böter =P
Vi åkte då till  Birsta och tog oss en svängom på ÖB, precis då vi stod i kassa ringde Mikka och sa att hon hade lunch så vi åkte till Willys och träffade Mikka och surrade lite med henne innan vi åkte till Ljustadalen för att hämta maddes bil, när vi hade gjort det så åkte vi till Sundsbruk och pratade med Sonny lite till. Det hela slutade med att vi åkte in till stan igen och kollade en sista gång på BRL, det finns de som har en hemskt dålig beslutningdförmåga...
När vi kom tillbaka till Birsta hämtade vi Maddes bil och åkte mot Timrå, jag parkerade min bil och jag åkte med Madde till köks johan väl där köpte Madde ett luftfilter till spisfläkten i hennes nya lägenhet. 
När vi varitt där kom Madde på att hon ville ha en lite skål till småplock så vi åkte till Erikshjälpen och kollade runt lite, hag köpte en Tavla eller två, men det roligaste kommer ju nu...
Madde hade parkerat och skulle köra ut från sin fina parkering, hon hade inte ställt sig så bra och det talade jag om för henne då vi parkerade att du kommer ju fastna då vi ska hem, nädå, sa Madde, envis som bara den =P
Vi hoppade in i bilen och Madde kör fram ska backa snett bakåt och vände med en typ saxvändning..  
Hon kom bak men hon kom då inte långt därifrån sedan, hon gasade och bilen sjönk, vi hoppade ur coh tänkte att vi skulle försöka putta men på en person går det inte så bra. Det hade stårr två tjejer en bit bort och kollat på Madde då hon skulle köra och sett hela dramatiken, så de kom bort och ville hjälpa till, dem två och jag puttade, Madde gasade och bilen sjönk.
Nu blev det bara värre och värre så till sist fick vi fråga personalen på Erikshjälpen om de ville hjälpa oss. Det kom två karlar som skulle putta, Madde och de två puttade, jag gasade, bilen skönk. 
Vad gör man när man har gjort en dålig situation till en värre situation?
Vi fick be karlarna att plocka fram draglina och dra loss Madde. De kopplade ihop bilarna och Erikshjälpenbilen backade, Madde gasade och bilen kom till slut loss!!! GRATTIS!!! wwhhoooo... 
Man kan lugnt säga att det var ett riktigt äventyr...

Här har vi dedn fina bildserien... =P



Madde skjutsade bort mig till ICA för jag skule handla lite som vi skulleha i middagen medans Madde skulle göra klart i sin lägenhet.
På vägen från affären stannade jag hos Sandra och plockade upp Zingo så han fick gå med mig hem...
På kvällen gjorde vi inte så himla mkt, Jo jag och Jimmie var hem till hans morbror och fikade lite, har inte träffat dem på länge, så det var en trevlig kväll. =)

Onsdag:
Dagen började med att Sandra kom och väckte mig och vi gick rn sväng med Zingo, när vi kom tillbaka så skulle jag städa min bil och Sandra skulle dra om lite kablar i bilen och koppla in sin baslåda, det gick jättebra, trodde inte att vi skulle klara så mycket som vi gjorde. När vi sen kom in så ställde Sandra bilen utanför och vi gick in max en kvart och jag käkade, klädde på mig för att gå en sväng med Zingo och Sandra skulle sova. När jagkom ut till Samdras bil så hade hon fått en Parkeringsböter, vilker var sjukt otroligt eftersom vi inte stod så himla länge och den andra bilen som stod vid huset bredvid hade inte fått någon, så Sandra ringde till Kommunen och pratade med dem och sen åkte vi till TimråBo och pratade med dem.
De gav oss ett nummer som vi skulle ringa pch prata med någon så vi gjorde det och nu efter tre timmar så är allt fixat. Som tur var så gick det bra och Sandra slapp undan med sin böter på grund av de olika omständigheterna som var.

Nu sitter jag jag här och väntar på att klockan ska bli fyra så jag kan åka hem till Sonny och Anna-Karin för att fixa klart bilen. Lite småsaker som vi ska fixa och Sonny skulle hjälpa mig =D

Efter det så ska jag inte göra någonting vad jag vet, har ju ingenting planerat, men det kommer säkert dyka upp något som gör att jag kommer ha något att hitta på, annars får jag en lugn hemmakväll, vilket skulle vara slönt efter dessa två dagarna som varit... =P

Kommentarer
Postat av: Lenitha

Va? Ingen McDonalds-onsdag? :S

2009-03-18 @ 15:48:02
URL: http://guldiwa.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Kände du inte igen den ena som hjälpe er med bilen? Var ju min sambo ;)

2009-03-19 @ 11:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback